Audyt “najlepszego chińczyka w mieście” czyli BambooBox

Witam,

Dziś przeprowadzam szybki przegląd serwisu Najlepszego Chińczyka w mieście.

Na wszystkich podstronach mamy możliwość zapisania się do Newslettera:

Natomiast na podstronie kontaktowej mamy możliwość wysłania zapytania:

Jak widać na screenach z serwisu, nie żadnej informacji kto jest administratorem danych osobowych.  Użytkownicy nie mają możliwości wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz nie wiedzą jaki jest cel przetwarzania.

Po zapisaniu się do newslettera, użytkownik dostaje mail o treści:

Otrzymujesz tę wiadomość ponieważ zapisałeś się do naszej listy mailingowej. Witamy w gronie subskrybentów naszego newslettera. Aby uniknąć pomyłek i nadużyć prosimy Cię o potwierdzenie zapisu przez kliknięcie w poniższy link
http://mail.freshmail.pl/………………….

Potwierdzając zapis wyrażasz zgodę na otrzymywanie od nas informacji mailowych. Twój adres i dane osobowe będą bezpieczne w naszej bazie danych. Nie przekazujemy tych informacji innym firmom czy osobom niepowołanym. W każdej chwili możesz też wypisać się z listy klikając w link rezygnacji. Jeśli nie zapisywałeś się na listę i nie chcesz otrzymywać od nas newslettera po prostu nie potwierdzaj zapisu. Twój adres nie zostanie aktywowany i nie będziesz otrzymywał naszych wiadomości.

O ile dobre jest postępowanie według zasady double opt-in o tyle kompletnie nie rozumiem, dlaczego powyższa wiadomość pochodzi od: bartosz@dmksoft.pl. Zapisywałem się przecież na serwisie http://www.bamboobox.pl/

Podsumowując mogę powiedzieć, że serwis BambooBox nie przestrzega elementarnych zasad ochrony danych osobowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.