Organizacja loterii i konkursów przez agencje reklamowe na zlecenie klientów

Agencje reklamowe często organizują konkursy dla swoich klientów. Praktycznie zawsze powraca pytanie:

„kto jest administratorem danych osobowych zebranych podczas realizacji konkursu?”.

W świetle ustawy o ochronie danych osobowych administratorem zbioru danych jest podmiot, który decyduje o celach i środkach przetwarzania danych.

W rzeczywistości najczęściej oznacza to, że klient powinien występować jako administrator, gdyż to on decyduje chociażby o tym, że konkurs będzie realizowany, natomiast agencja jest podmiotem, któremu powierzono dane do przetwarzania.

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy agencja reklamowa jest administratorem danych osobowych. Przykładem może być sytuacja, gdy to agencja wychodzi do klienta z inicjatywą konkursu. Klienta nie interesują dane osobowe, ważny jest tylko cel (np. osiągnięcie sprzedaży w określonym wolumenie).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.