Przykład disclaimera przesyłanego w stopce maila w newsletterze

Często otrzymuje różne newslettery, z których w żaden sposób nie wynika, kto do mnie wysłał wiadomość. Co prawda mogę się domyśleć patrząc na domenę z jakiej mail został wysłany, jednak nie zawsze domeną jest domena firmową.

Ustawy o kodeksie spółek handlowych (artykułu 127 § 5, 206 oraz 374)  precyzuje, zakres informacji jakie powinny się znaleźć w pismach firmowych  w formie papierowej, elektronicznej, czy też informacje na stronach WWW. Dla spółek z ograniczona odpowiedzialnością, spółek akcyjnych, a także komandytowo-akcyjnych dokumenty powinny zawierać informacje takie jak:

  • nazwę spółki;
  • siedzibę i adres spółki;
  • Oznaczenie Krajowego Rejestru Sadowego, w którym to znajdują się informacje dotyczące spółki;
  • numer wpisu spółki do rejestru;
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  • wysokość kapitału zakładowego

Biorąc pod uwagę te wymagania, oraz dobre zasady ochrony danych osobowych, przykładowa stopka dołączana do newslettera może wyglądać tak:

Ten list został wysłany na podstawie zgody wyrażonej przez Państwa drogą elektroniczną. Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać już od NAZWA FIRMY newsletterów serwisu internetowego ADRES SERWISU, prosimy kliknąć ten link.

NAZWA FIRMY z siedzibą w MIASTO, 00-000 MIASTO, przy ul. NAZWA ULICY I NUMER, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez NAZWA REJESTRATORA,  pod numerem KRS 0000000000, o kapitale zakładowym w wysokości WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO zł, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 000-00-00-000

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.