Wymagania ustawy o KRS dotyczące dokumentów firmowych

Przeczytałem ostatnio artykuł dotyczący ustawy o KRS i obowiązku informacyjnym spółek. Zauważyłem, że wiele firm nie stosuje się do wymagań ustawy:

Pisma i zamówienia handlowe składane przez spółkę [komandytowo-akcyjną] w formie papierowej i elektronicznej, a także informacje na stronach internetowych spółki powinny zawierać:

1) firmę spółki, jej siedzibę i adres,
2) oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki oraz numer pod którym spółka jest wpisana do rejestru,
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
4) wysokość kapitału zakładowego (i kapitału wpłaconego dla spółek komandytowo-akcyjnych).

Za brak wymaganych informacji, zarządowi grozi kara do 10 000zł.

Kto, będąc członkiem zarządu spółki handlowej, dopuszcza do tego, że pisma i zamówienia handlowe oraz informacje, o których mowa w art. 127 § 5, art. 206 § 1 i art. 374 § 1, nie zawierają danych określonych w tych przepisach – podlega grzywnie do 10 000 złotych.

Warto byłoby zadbać aby wymagane informacje były umieszczone we wszystkich dokumentach, które wychodzą z firmy:

  • Maile pracowników
  • Maile wysyłane ze strony www
  • Dokumenty papierowe

Z moich obserwacji wynika, że najczęściej informacji brakuje w mailach wysyłanych automatycznie przez firmową stronę www.

Wiele serwerów pocztowych umożliwia automatyczne doklejanie stopki do maili wychodzących z firmy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ uwalnia pracowników od ręcznego konfigurowania stopki maila.

Przykład konfiguracji serwera Exchange mozna znaleźć na stronie: www.outlook.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.